W Osadzie Ognisko spełnia rolę czatu, na którym dyskutujemy na różne tematy związane najczęściej z literaturą, filmem, sztuką i grami komputerowymi. Na ogniu każdy może także zasięgnąć rady i uzyskać pomoc. To na Ognisku śmiejemy się i żartujemy odgrywając role oraz bawiąc się w improwizacyjne odgrywanie scenek. Na Ognisku można często spotkać OPOSa, który czuwa nad przyjazną atmosferą i pilnuje, aby nikt nie naruszał regulaminu Ogniska. Osoba, która nie przestrzega zasad zostanie pacnięta: jej wypowiedzi nie będą się pojawiać.
Nie obawiaj się sam rozpalać naszego Ogniska. Czasem wystarczy jedna wiadomość, a pojawią się chętni do rozmów Jaskiniowcy.
Postacie ogniskowe
Przy ogniu natknąć się można nie tylko na Jaskiniowców. Ognisko jest również domeną Postaci Ogniskowych - specyficznych stworzeń, które swą obecnością mają umilać pobyt w Osadzie. Każda z tych istot jest wyjątkowa i niepowtarzalna - nie ma dwóch takich samych Ogniskówek - i równocześnie każda Postać Ogniskowa stoi na straży klimatu Osady.
Najmilsze naszym uszom jest cyt-anie Świerszcza. Cyt cyt w wykonaniu świerszcza było tak charakterystycznym elementem Ogniska, iż inni jaskiniowcy zaczęli go używać, by sygnalizować swą obecność na Ognisku.
Legenda głosi, że te pradawne duchy przybyły do Jaskini wraz z pierwszymi wędrowcami, którzy rozpalili płomień, by uchronić się przed nocą.
Ogniska Literackie
Społeczność Osadników jest niezwykle związana z literaturą, toteż nie ma się co dziwić, że szybko pojawił się pomysł o zorganizowaniu specjalnych spotkań poświęconych wyłącznie wybranym jej zagadnieniom. Literoogniska odbywają się głównie wieczorami, by każdy chętny Jaskiniowiec mógł znaleźć chwilę wolnego czasu i miał okazję przyłączyć się do dyskusji. Dotykają one wielu tematów - od tych pozornie prostych, po te najtrudniejsze, wymagające dogłębnej analizy i znajomości dzieł literackich.
Ogniskowe komendy
Nasze Ognisko nie jest zwykłym czatem. Jest wyjątkowe, bo zostało rozpalone wokół Osady, która - jak powszechnie wiadomo - aż pulsuje od wszelakiej magii. Nic więc dziwnego, że można tam spotkać elfy, gobliny i smoki, potężnych czarodziejów i odważnych wojowników. Każdy Jaskiniowiec jest częścią Imperium Jaskini Behemota. Każdy jest częścią jedynego w swoim rodzaju klimatu, a w tworzeniu go pomagają nam specjalne zaklęcia, których można użyć, by ubarwić swą obecność przy Ognisku:
Komenda | Zastosowanie | Wiadomość |
*spacja* | Wysłanie jednej, bądź dwóch spacji sprawi, że nasza postać - niczym świerszcz - cytnie raz, bądź dwa. | Leniwiec Tymoteusz: Cyt... Leniwiec Tymoteusz: Cytcyt. |
*trzy spacje* | Wysłanie trzech spacji spowoduje wyświetlenie się - jako czynności - jednej z kilkuset zajawek w odniesieniu do naszej postaci. | Leniwiec Tymoteusz dostaje kartoflem po głowie... |
/me *czynność w 3 os. l.poj.* | Pozwala naszej postaci na wykonanie dowolnej czynności. | Leniwiec Tymoteusz skacze w bok... |
/roll *liczba* | Dzięki tej komendzie nasza postać wykona rzut kością, za pośrednictwem której wylosuje liczbę. Dostępne kości to wszystkie z przedziału od 2 do 1000. | Leniwiec Tymoteusz rzuca kością k100 i wyrzuca 25. |
>*nick*: *tekst wiadomości* | Ta komenda pozwala nam na wysyłanie prywatnych wiadomości poprzez Ognisko. Można to również robić klikając guzik "Priv" pod nickiem wybranej osoby. | Leniwiec Tymoteusz > Głaz Marcinek: Cześć, co u Ciebie słychać? |